Even voorstellen

Info, jezelf voorstellen, algemene praat, ...
Robin

Even voorstellen

Berichtdoor Robin » Ma Jan 21, 2019 1:00 pm

Hallo allemaal ,

Na toch ruim 15 jaar motorloos te zijn en er nu weer wat ruimte kan voor vrijgemaakt worden,
overweeg ik om dit jaar terug een motor aan te schaffen .

De allereerste machine waarop ik mij destijds uitleefde was een oude crossmotor Kawasaki kx250,
voorheen had ik ook al een stokoud yamaha enduro bromfietsje .

Na het volgen van rijlessen en het behalen van het begeerde rijbewijs (op een Suzuki savage 650) kocht ik de eerste wegmotor aan.
Dat was destijds een tweedehandse Suzuki DR650RSE .
Flink veel plezier gehad op deze fiets met een leuk koppel ter beschikking.
Omdat de Suzuki helemaal niet geschikt bleek voor duorijden , wat zich dan vooral manifesteerde in het remvermogen of althans het gebrek daaraan,heb ik hem dan ingeruild voor een Honda CB sevenfifty, de groene metallic variant .

Op zich een prima motor maar niet zo leuk als de 1 cilinder die ik gewoon was,ik reed ook nooit echt veel noch snel en zocht ook nooit de hogere toerengebieden op.Uiteindelijk is de motor aan de kant blijven staan tot er plots een kandidaat voor was die hem gekocht heeft .

Nu het weer kriebelt ,en er nu ook massa's informatie op het internet is terug te vinden ben ik met mijn research begonnen.
Het eerste idee wat ik oppakte was om eerder terug te starten met een kleinere motor tot 400cc omdat ik mijn rijkunsten niet meer bijzonder hoog inschat .

Na veel googelen op beginnersmotor wordt ook vaak verteld dat de NC700S/X een goede keuze zou zijn .
Ik ben alvast benieuwd naar het advies van de ervaringsdeskundigen !

Groet Robin !

Terug naar “Algemeen”