Nieuwe leden: stel je hier even voor!

Info, jezelf voorstellen, algemene praat, ...
Vlynn

Re: Nieuwe leden: stel je hier even voor!

Berichtdoor Vlynn » Do Aug 24, 2017 3:06 pm

Hallo allemaal!
Ik ben Evelyn, 28 jaar en heb net m'n voorlopig rijbewijs A gehaald. (Moet dus nog examen openbare weg doen)

Ik rij ondertussen rond op m'n rode NC750X.
Een aantal accessoires die ik heb: middenbok, stuurverwarming, 12V, handkappen van SW motech, crashbars van Hepco & Becker, verlaagd touratech zadel en Ixil exhaust.
Hoogstwaarschijnlijk gaat m'n NC nog verlaagd worden, ben maar 1,62m groot. Met m'n tippen kan ik aan de grond maar zou toch graag wat meer stabiliteit hebben

Sent from my HTC One M9PLUS using Tapatalk

integra paul

Berichtdoor integra paul » Za Aug 26, 2017 10:26 am

Hallo Evelyn,

welkom bij de bende "NC"ers.
Hier vind je beetje van alles.
Technische info, ervaringen, ritjes, ...

grtn
Paul
Integra 02/2012

Footloose

Berichtdoor Footloose » Do Mei 09, 2019 1:38 pm

hallo ,

ik ben hier nieuw en onbekend, maar we hebben uiteraard al op zijn minst één iets gemeenschappelijk, een Honda Integra of NC750d, de mijne is er eentje van mid 2016, kleur mat zwart en komt met originele honda side and topcases. Ik heb hem afgelopen weekend tweedehands gekocht, een mooie occasie, heel mooi in feite, 7000 km en in showroomstaat , geen enkel krasje te bespeuren, en na wat testritjes moet ik zeggen dat ik onder de indruk ben.

Het is niet mijn eerste motor, mijn vorige was een zwaardere maar door knieproblemen ben ik verplicht een scooter model uit te kiezen, dat gezegd zijnde vind ik de DCT 750cc meer als motor dan als scooter overkomen...

nu nog aardig wat werk om hem te kneden naar wat ik allemaal leuk vind..

ik kom uit vlaanderen, vlaamse ardennen
groetjes
FL

Guy

Berichtdoor Guy » Vr Mei 10, 2019 11:29 am

WELKOM footlose ! Zoals je merkt zijn de meeste leden reeds overleden en blijven er nog enkele "overeind" om u te begroeten ! (galgenhumor) :D :D

Dutchy76

Berichtdoor Dutchy76 » Wo Nov 20, 2019 4:01 pm

Hallo allemaal,

ik ben Barry 43jr uit Almere NL.
Ik ben sinds een paar dagen trotse eigenaar van een NC750x uit 2014. :D
Deze staat nu bij mijn dealer in de stalling tot het voorjaar. ;)
Ik ben een echte mooi weer woon-werk rijder met zo nu en dan een uitstapje op de zondag. :lol:
Mijn vorige motor was een Honda NT 650 Deauville, deze heb ik ingeruild omdat ik op slag verliefd was op de NC.

Ik hoop hier veel tips en trics te ontdekken en gezellige mensen. Iets wat op het forum van de Deauvilleclub in NL zeker ook het geval is! 8-)

Groetjes en wie weet tot snel!!
Mijn motor is grijs, ik niet!! ;)

JohnnyDC

New kid on the forum...dag Pan, welkom NC750X DCT

Berichtdoor JohnnyDC » Vr Feb 21, 2020 12:57 pm

Hallo ,

Ik ben Johnny, woon in Steenhuffel en rij sinds een eeuwigheid met de motor.
Het begon allemaal toen ik 15 was... (1976), ik kreeg van mijn tante een tweedehands oranje Yamaha FS1.
Na een jaar was die stuk (motor opgeblazen), dan maar een kleine Suzuki ac50 (blauw) gekocht.
Op mijn 18de een upgrade gekocht... Suzuki 100cc (Rijbewijs A) en 4 jaar later een Yamaha XS400 (custom model).
Weer enkele jaren later nog een upgrade gekocht... een tweedehands Yamaha XS750 DOHC (met Cardan).
Veel plezier van gehad tot een trip naar Parijs, een elektrische panne onze reis voortijdig beëindigde.
Te dure herstellingskosten en kinderen noopte me tot een kleine pauze...
Maar midden jaren 90' kriebelde het dus dan maar een tweedehands Honda NTV650 gekocht (Deauville - champagne kleur).
Dit was een aangename motor waar ik zo'n 9 jaar plezier aan beleefd heb tot ik midden jaren 2000, dank zij een MAG toerrit, een dealer ontmoette die mijn droom motor had staan en me een goede prijs bood voor de Deauville. Zonder aarzelen eindelijk mijn droommotor gekocht, een Honda ST1300 A2 (Pan-European).
Vele reizen en km gereden, het is nog steeds een droom van een motor, maar ... de "jaren" laten zich stilletjes voelen en de Pan begint wat te zwaar (gewicht) te worden, mijn korte beentjes hebben het wat moeilijker om dat zware beest recht te houden aan stoplichten en zo meer van die kwaaltjes... Tevens is de Pan 18 jaar en heeft hij er ondertussen +142000 km op de teller staan, de onderhoudskosten kosten beginnen door te wegen (slijtage) dus dit jaar de beslissing genomen om een nieuwe motor te kopen.
Na wat rond te surfen op het net, wat revieuws gelezen en met dealers gepraat (overname Pan ;-) ) viel de keuze op de nieuwe NX750X DCT.

Mijn eerste rijervaring: Vreemd... maar zalig.
Ik verklaar me nader... als je zo'n 40 jaar gewoon bent om te schakelen zoek je bij elke start/vertrek vruchteloos naar de ontkoppeling hendel/pedaal... maar het went snel... ook mis ik wat vermogen bij het inhalen (mss was ik verwend met de 127pk v/d Pan) en eigenlijk zou S2 stand default moeten zijn ivp "D" maar ook dit is eenvoudig te verhelpen met enkele drukken op de knop. Ik vermoed dat, naarmate ik ouder zal worden ook dit een gewoonte zal worden om rustiger te rijden.
Verder niets dan lof... de motor stuurt fantastisch, is licht en wendbaar.
Ik heb wel wat extra opties gekocht:
Shad comfort zadel (voor de madam nietwaar ;-) )
Puig verhoogd windscherm
Handkappen
Val bar
Voorspatbord verlenger
Puig achterspatbord
En ik wacht nog op mijn R&G Racing radiator beschermer (komt uit de UK en duurt blijkbaar langer als bij Louis.be).

We zijn klaar om dit jaar Ierland te bewoeken...
==> Calais - Folkstone - Holyhead - Dublin - Galway - Killarney (met bekende ring) - Cork - Dublin en terug...
Als iemand adressen heeft van goede en motor vriendelijke B&B dan verneem ik het graag.

Groetjes.

Rij niet sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Laatst gewijzigd door JohnnyDC op Zo Apr 19, 2020 3:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rij niet sneller dan je engelbewaarder kan vliegen

Guy

Berichtdoor Guy » Wo Feb 26, 2020 2:07 pm

Welkom Johnny !

Maiden747

Berichtdoor Maiden747 » Zo Mei 31, 2020 8:02 pm

Hoi, ik ben Anja, 33 en woon in Deurne bij Antwerpen.
Ik had vorig jaar een Integra S 750 gekocht maar deze net weggedaan voor een NC700S...manueel :p (gisteren opgehaald)
De Integra had ik gekocht ipv m'n 125cc scooter, om na het halen van m'n A te rijden. Beetje lomp om op voorhand iets te kopen.. want ik wou eerst gewoon eigenlijk een snellere scooter. Maar omdat ik dus moest leren schakelen, en dus rijden om een 'echte' moto, begon ik dat precies plezanter te vinden dan gewoon zitten en gas geven.
Zodoende dus (met verlies van geld natuurlijk...) ingeruild, maar ben alvast gelukkiger. De S rijdt heel leuk, wendbaar en die 4pk minder ga ik nu niet direct voelen.

Ga er vanalles aan doen (al zeker terug het achterlicht en pinkers origineel want dat zijn nu van die amper zichtbare aftermarket-dingetjes).
Verder nog oa crashbars, zijkoffers, tankpad (na polierbeurt), wheel striping, mss gear indicator,...

En deze zal vooral voor dagelijks gebruik dienen. Voor de echte grote ritten heb ik binnenkort een Yamaha XVS1300 erbij.

Groetjes! (en hopelijk zijn er hier ook nog andere dames)

Terug naar “Algemeen”