Nieuwe leden: stel je hier even voor!

Info, jezelf voorstellen, algemene praat, ...
Sloepy

Re: Nieuwe leden: stel je hier even voor!

Berichtdoor Sloepy » Zo Feb 12, 2017 3:04 pm

Hoi, ben dus een heel vers lid geworden omdat ik mijn 750 DCT pas heb tegen eind volgende week. Ik heb al een 20-30 motorfietsen versleten, of zij mij waarschijnlijk, want ik ben verplicht geworden om het in de lichtere klasse te gaan zoeken. Na meerdere Guzzi's, een hoopje andere Jappen en een 3-tal CBF1000 nu dan overgegaan naar nen "automatiek". Ik heb al getracht om wat uit het handboekje te leren. God lieve deugd zeg, hopelijk raak er mee de baan op. Voor een automaat te zijn heb je dus 4 kloppen ter beschikking, al dan niet in combinatie met elkaar. De instellingen van het display dan; ik weet al dat je de verlichting van kleur kan laten veranderen, van type straatverlichting tot type "Chaussée d' amour", maar hoe dat moet, is natuurlijk weer een andere boterham.
Ik denk dat er nog ooit een soort van wetgeving zal komen, als vervolg van het verbod om op je I-phone te kijken, dat het dus verboden gaat worden om tijdens het rijden op je display te kijken;-)
Zover dus mijn voorstelling van deze oude jongen (65+ dus)

Capo-04/06

Berichtdoor Capo-04/06 » Ma Feb 13, 2017 7:51 am

Hoi Sloepy,

Welkom op 't forum. Hopelijk wordt het wachten op de motor niet te zwaar voor je, zeker gezien het betere weer dat er aan komt.

Met al die knoppen gaat het zeker wel lukken; ik zelf gebruik er eigenlijk maar twee: de knop rechts om hen in Drive of Sport te zetten en de aan de linkerkant de min-knop om wat sneller terug te schakelen bij bv het aanremmen van 'n bocht.
Dat futuristische display heeft die van mij (2014) niet maar dat zal wel iets zijn van 1 keer instellen en nooit meer aankomen.

Veel plezier (straks) met de nieuwe motor en wellicht tot ziens op een van de ritten.

Paul

gameboer

Berichtdoor gameboer » Do Feb 16, 2017 4:52 pm

Bij deze wil ik mezelf ook voorstellen, mijn naam is Frederik, sinds november 2016 in bezit van een witte NC750S bouwjaar 2015.
Hiervoor reed ik met een 125cc Honda MSX, heel tof ding maar toch wat te weinig vermogen/snelheid om echt lange ritten te doen.
Dan maar besloten om mijn rijbewijs A te halen. Ik was eerst van plan om een Yamaha MT07 te kopen, maar dan kreeg ik de kans om deze NC750S over te nemen van een collega, minder dan 5.000km en perfect ingereden. Hetgeen mij uiteindelijk overtuigd heeft is het praktische aspect van de NC. Héél zuinig en de kofferruimte onder de tank gaf eigenlijk de doorslag. Het is niet de meest spannende motor op de markt, maar eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel vermogen tekort te komen (tenminste nog niet :lol: ) het koppel maakt veel goed, en vooral het verbruik is indrukwekkend. Ik haal met gemak 3.2l/100km. Ondertussen heb ik al een hele reeks accessoires toegevoegd: Shad Seat, Mivv Suono slip on, Evotech radiator guard, pyramid hugger/fender extender, puig touring screen, sw motech kobra handkappen, orignele honda verwarmde handvaten en het honda rekje voor mijn honda 45l top case (niet op de foto).

Afbeelding

voor meer foto's: http://imgur.com/a/sMNa0
een een video overzicht https://www.youtube.com/watch?v=pUEaSntXino

Capo-04/06

Berichtdoor Capo-04/06 » Vr Feb 17, 2017 7:34 am

Hoi Frederik,

Welkom op 't forum.
Dat is al een heel rijtje accessoires dat je hebt toegevoegd maar het resultaat mag er zijn; hij ziet er mooi uit.
Vooral de handkappen en het topkofferrek zijn erg praktisch; zeker als je wel eens in de regen rijdt (geen natte rug door opspattend water van het achterwiel door het rekje).

Wat betreft het vermogen: heel af en toe zou het wat meer mogen zijn maar over het algemeen is het geen enkel probleem om tijdens een leuke toertocht met wat "snellere" motoren met gemak bij te blijven, zeker in de sport-stand.

Wellicht tot ziens op een van de ritten.

Paul

denderwindeke74

Berichtdoor denderwindeke74 » Zo Feb 19, 2017 2:03 pm

kris, Ninove.

mijn eerste motor na 2 scooters

eerste een kymco 125 CC 16 duim

na 4 jaar rijbewijs voor motor dan met een kymco 400 CC

na 2 jaar de Honda nc 750 X DCT.

Capo-04/06

Berichtdoor Capo-04/06 » Zo Feb 19, 2017 4:09 pm

Welkom op het forum en veel plezier met de NC.
Met ervaring op scooters zal de DCT zeker wel bevallen :D

Jempie

Berichtdoor Jempie » Zo Feb 26, 2017 8:59 pm

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb mijn T-max ingeleverd voor een , ik durf het niet echt zeggen.. een x-adv.

Grt,

Capo-04/06

Berichtdoor Capo-04/06 » Ma Feb 27, 2017 8:36 pm

Jempie schreef:Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb mijn T-max ingeleverd voor een , ik durf het niet echt zeggen.. een x-adv.

Grt,

Jempie, welkom op 't forum en hopelijk tot op een van de ritten. Ben heel benieuwd hoe zo'n X-ADV er in het echt uit ziet :)

Peter9030

Berichtdoor Peter9030 » Za Mar 04, 2017 1:42 pm

Dag Iedereen

Ik ben nieuw op dit forum, maar ook nieuw wat betreft motorrijden. Niet tegenstaande ik binnenkort 50 wordt ben ik toch een newbie wat motoren betreft. Eind deze maand begin ik aan een aantal praktische motorrijlessen.Zoals men zegt beter laat dan nooit zeker...
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Honda NC750S DCT.
Wat ik echter niet begrijp is dat men bij de motorhandelaars (heb er ondertussen een 3-tal gedaan) spreekt over het nieuwe model 2017. Wanneer ik op de website van Honda kijk spreek men over model 2016 en zie ik nergens een aankondiging van een model 2017.
Kan iemand mij hierover informeren?

Grtjs
Peter

Capo-04/06

Berichtdoor Capo-04/06 » Ma Mar 06, 2017 12:32 pm

Peter9030 schreef:Dag Iedereen

Ik ben nieuw op dit forum, maar ook nieuw wat betreft motorrijden. Niet tegenstaande ik binnenkort 50 wordt ben ik toch een newbie wat motoren betreft. Eind deze maand begin ik aan een aantal praktische motorrijlessen.Zoals men zegt beter laat dan nooit zeker...
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Honda NC750S DCT.
Wat ik echter niet begrijp is dat men bij de motorhandelaars (heb er ondertussen een 3-tal gedaan) spreekt over het nieuwe model 2017. Wanneer ik op de website van Honda kijk spreek men over model 2016 en zie ik nergens een aankondiging van een model 2017.
Kan iemand mij hierover informeren?

Grtjs
Peter

Peter,

Welkom op 't forum en leuk dat je met motorrijlessen gaat beginnen.

Wat betreft het model van 2017: For 2017, the NC750S will be available in a new Candy Prominence Red.
Bron:
http://hondanews.eu/fr/fr/motorcycles/m ... nda-nc750s

Voor dit jaar is dus kennelijk alleen een nieuwe kleur beschikbaar gekomen, de rest is hetzelfde als 2016.

Groeten
Paul

Terug naar “Algemeen”