Op vakantie op de Motor 2017

Waar gaan we rijden? En een koffie drinken? Waar zijn we op reis geweest?
Gerke

Op vakantie op de Motor 2017

Berichtdoor Gerke » Wo Nov 16, 2016 1:41 pm

Wie heeft al vakantie plannen met de motor in 2017 en waar gaat de reis naar toe?
gerke

integra paul

Re: Op vakantie op de Motor 2017

Berichtdoor integra paul » Do Nov 17, 2016 11:38 am

--> naar Tsjechië

We willen met ons twee brommers (mijn collega met Burgman 650Ex en ikke met Integra 700) de route willen afmaken van 2015.
Ik schreef hierover:
viewtopic.php?f=2&t=84

Door motorpanne van mijn collega motorrijder hebben we halverwege onze geplande reis, ergens midden Tsjechië, onze trip moeten afbreken.
Nu zouden we graag in 2017 onze voorziene route afwerken.
Dus door Duitsland naar Tsjechië, klein stukje Polen en daarna via andere weg terug door Duitsland naar huis.
In principe vermijden we zoveel mogelijk autosnelwegen en grote steden en hebben we tentje mee. Bij goed weder camping, minder weer dan zoeken we pension. Eerste en laatste dag +- 500 km daarna 200 à 250 km per dag.
Afgelopen zomer deed ik een deel van de tocht met mijn dochter met de wagen. Zeer mooie ervaringen en vrij goedkoop. Ga voor het betere dan ben je goed en zal je nog niet veel betalen.

grtz
Paul
ps: repatriëring vanuit Tsjechië is niet vanzelfsprekend. Men zou de moto eerst herstellen toen bleek dat niet te lukken, daarna vervangwagen gekregen en zo zijn we (ik met moto en hij met auto) terug in België geraakt. Uiteindelijk is alles goedgekomen maar heeft bij momenten veel tijd gevraagd. De moto is pas een maand later in België aangekomen.
Integra 02/2012

Gerke

Berichtdoor Gerke » Do Nov 17, 2016 3:32 pm

Tja,dat is altijd balen als iemand in pan valt.
Ikzelf heb het ook aan de hand gehad maar dat was nog goed gekomen,toen had ik nog een Goldwing en daar toen was de altenator defect van gegaan. Ook ik was verzekerd en heb hem toen naar een Honda garage laten afslepen en heb toen ook nog gratis en voor niks een Pan european mee gekregen voor 2 dagen (petje af voor die Garage).Gelukkig was hij toen gemaakt naar 2dagen en was de vakantie toch niet in het water gevallen.
Ook dit jaar had een collega van mij pech toen we op de terugweg waren naar huis van het Zwarte Woud.Op de autobaan met zijn GS1200 ADV in een stuk ijzer gereden en een flinke scheur in de achterband.ook hij was vezekerd en laten afslepen naar een garage en of het zo moest zijn had deze nog juist een achterband liggen voor de BMW en zo weer toch naar richting huis te kunnen rijden.
Zo zie je maar dat je goed vezekerd moet zijn als je op vakantie gaat een ongeluk ligt in een klein hoekje. ;)
gerke

Michel

Berichtdoor Michel » Za Nov 19, 2016 1:44 pm

Geen idee welke richting volgend jaar uitga. Normandië wil ik nog eens doen ofwel beetje verder Duitsland en Oostenrijk.

Gaan we nog zo een nc weekend doen?

Verstuurd vanaf mijn Pixel C met Tapatalk

Gerke

Berichtdoor Gerke » Za Nov 19, 2016 5:03 pm

Voor mij staat ook nog niets vast,misschien Beieren en zuid Duitsland.
Nc Weekend is voor mij een herhaling vatbaar,misschien in het topic NC Weekend eens proberen voor kandidaten te krijgen en waar gaat de reis naar toe?
gerke

fore

Berichtdoor fore » Do Nov 24, 2016 12:32 pm

laatste week van April, naar Benidorm (solo)
Laatste week van Mei, Aragon. (groep)
The most dangerous part of a motorcycle, is the nut who connects the seat to the handlebars :roll:

Gerke

Berichtdoor Gerke » Zo Nov 27, 2016 8:49 pm

Aragon lijkt mij ook wel een mooie streek,een vroegere collega kwam van uit de streek van Compostella die moet ook zo mooi zijn en heel veel groen.
Misschien eens om over na te denken. ;)
gerke

fore

Berichtdoor fore » Wo Apr 05, 2017 2:01 pm

fore schreef:laatste week van April, naar Benidorm (solo)

Bonus: eerste week van Augustus, naar Oostenrijk (Duo)

Ondertussen al zijkoffers, handbeschermers en smeersysteem geinstalleerd.

Ik ben er klaar voor, de moto nog niet. Die moet eerst ze'n 24k onderhoud nog krijgen ... volgende week. 8-)
The most dangerous part of a motorcycle, is the nut who connects the seat to the handlebars :roll:

Michel

Berichtdoor Michel » Do Apr 06, 2017 9:52 am

fore schreef:

Bonus: eerste week van Augustus, naar Oostenrijk (Duo)

Ondertussen al zijkoffers, handbeschermers en smeersysteem geinstalleerd.

Ik ben er klaar voor, de moto nog niet. Die moet eerst ze'n 24k onderhoud nog krijgen ... volgende week. 8-)

Je gaat er nogal op los :lol:

Bij mij nog niets gepland, misschien terug richting normandie

fore

Berichtdoor fore » Ma Mei 08, 2017 12:50 am

Velig en wel terug ... 5500 km op de teller bij ... :P
De moto was typisch Honda, ... tanken en rijden ... 8-)

Wel pech gehad met het weer ... :( 5/12 dagen regenweer ... en ik had me er niet echt op voorzien ... :roll:

volgende week nieuwe achterband en 'k ben klaar voor de pyreneen ... (met degelijk regen-gear deze keer) :mrgreen:

Terug naar “Meet & greet, reizen en toerisme”