Dé 'powercommander' vr de 750x 2015

Voor alle problemen en oplossingen, tips, how-to's
Wouter

Dé 'powercommander' vr de 750x 2015

Berichtdoor Wouter » Zo Apr 28, 2019 8:14 pm

Ik denk dat ik een super tip heb voor alle nc 700/750 rijders. Heb een fantastisch alternatief laten installeren waardoor je een (nog) veel meer aangenaam rijdende (in mijn geval) 750x van 2015 verkrijgt. Toevallig uitgekomen op de 'booster plug', die de ecu als het ware 'misleidt' en daardoor op bepaalde momenten de motor een rijker mengsel gaat toedienen ( let op; ik ben zelf geen technieker of zo)Dit resulteert in een zachter terugschakelen, en minder hakkelen en schokken als je op zeker moment in een nog te hoge versnelling zit aan een te lage snelheid. Van bij de eerste rit na installatie een wezenlijk verschil in rijgedrag. Vooral dat soms vrij snel moeten terugschakelen stoorde me wel serieus aan de motor. Verder uiteraard niks dan lof wat betreft de motor. Die booster plug doet wat het belooft. Let op; meer vermogen geeft dit niet maar dat is ook niet de bedoeling. Nieuw kost dit ding een 150 euro, is vrij snel geinstalleerd en je motor moet niet opnieuw afgesteld worden. Een powercommander of dynojet daarentegen.... Voor de kost is het absoluut zijn geld waard. Booster plug heeft ook fatsoenlijke website. Niet zo'n louche italiaans bedrijfje dat allerlei belooft maar wat ik in geen geval vertrouw. Ook op youtube een aantal filmpjes rond installatie en ervaringen in rijgedrag.

Guy

Re: Dé 'powercommander' vr de 750x 2015

Berichtdoor Guy » Wo Mei 08, 2019 12:31 pm

wouter kun je een link plaatsen van de shop waar je dat kan kopen ? thx

Guy

Re: Dé 'powercommander' vr de 750x 2015

Berichtdoor Guy » Ma Mei 20, 2019 8:55 am

UPDATE : ik heb dit ook aangekocht en (laten) plaatsen. Ik moet zeggen dat het inderdaad een groot verschil geeft. De motorfiets is nu wat hij moet zijn : soepel en zeer aangenaam wanneer het gas gelost wordt. Het remmend effect is er quasi niet meer bij.

Deze tool geeft veel meer rijcomfort.

Terug naar “Techniek”